Μαθράκι: Εγκρίθηκαν περιβαλλοντικά τα έργα στο λιμάνι.
Βήμα εμπρός στο έργο της επέκτασης-βελτίωσης του λιμανιού στο διαπόντιο νησί Μαθράκι στα βορειοδυτικά της Κέρκυρας, καθώς έλαβαν έγκριση οι περιβαλλοντικοί του όροι (με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Υποδομών και φορέα διαχείρισης τον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας-ΟΛΚΕ ΑΕ). Ο σχεδιασμός των λιμενικών υποδομών στο νησί στοχεύει στην ασφαλή και αδιάλειπτη θαλάσσια επικοινωνία του με την Κέρκυρα, στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του υφιστάμενου προβλήτα και, γενικά, στην αποκατάσταση των λειτουργιών και των χρήσεων του λιμανιού. Στους βασικούς σκοπούς των έργων περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ασφαλής παραβολή επιβατικού σκάφους στο λιμένα, η παροχή επαρκούς προστασίας από την κυματική διαταραχή, η μείωση της προσάμμωσης και προσφύκωσης στις δύο λιμενολεκάνες, η προστασία της ακτογραμμής από διάβρωση ή επίχωση και η εξυπηρέτηση των αλιευτικών σκαφών της περιοχής.
Σημειώνεται, πως οι ενδεικτικές διαστάσεις των εξυπηρετούμενων σκαφών είναι, για το μικρό επιβατικό σκάφος μήκος 18 μ., πλάτος 6 μ., βύθισμα 1,6 μ. και χωρητικότητα 100 επιβατών, για το επιβατηγό-οχηματαγωγό μήκος 41 μ., πλάτος 9 μ., βύθισμα 2 μ. και χωρητικότητα 150 επιβατών και 20 οχημάτων και για τα αλιευτικά σκάφη παράκτιας αλιείας μήκος 7-8 μ., πλάτος 2-3 μ. και βύθισμα της τάξης του 1 μ.
Σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΟΛΚΕ ΑΕ, το πλοίο σχεδιασμού θα πρέπει να έχει μήκος τουλάχιστον 60 μ. Ως εκ τούτου, επιλέχθηκε πλοίο σχεδιασμού με τα εξής χαρακτηριστικά: μήκος 65 μ., πλάτος 14 μ. και βύθισμα 3 μ. Με βάση αυτά τα δεδομένα, είναι απαραίτητη η δημιουργούμενη λιμενολεκάνη να έχει κύκλο ελιγμών με μεγάλο άξονα 160 μ. και μικρό άξονα 125 μ., για την εξυπηρέτηση του μεγαλύτερου επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου.
Τα έργα που θα γίνουν στο λιμάνι περιλαμβάνουν:
Καθαίρεση των υφιστάμενων προσήνεμου (μήκους περίπου 200 μ.) και υπήνεμου μώλου (μήκους 140 μ. περίπου), εκβάθυνση της λιμενολεκάνης σε έκταση περίπου 30 στρεμμάτων, κατασκευή προσήνεμου μώλου συνολικού μήκους 400 μ., κατασκευή υπήνεμου μώλου συνολικού μήκους 240 μ. και καρνάγιο μικρών σκαφών (το οποίο θα αποτελείται από κρηπίδωμα κάθετο στον υπήνεμο μώλο).
Πηγή: constructionmag.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου