Αρχές του 2022 εκτιμάται ότι θα έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια των Διαπόντιων Νησιών.

 Πόσα υδροπλάνα θα δρομολογηθούν, σε ποιες διαδρομές, πόσο θα κοστίζει το εισιτήριο.



 Τα φτερά τους αναμένεται να ανοίξουν ξανά από τον προσεχή Σεπτέμβριο τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, ύστερα από πολυετείς προσπάθειες, συνεχώς τροποποιούμενο θεσμικό πλαίσιο και εξαγγελίες, οι οποίες έως τώρα δεν είχαν μπει σε τροχιά υλοποίησης. Αυτή τη φορά, πάντως, φαίνεται ότι τα πράγματα προχώρησαν αρκετά με αποτέλεσμα το project να έχει προσελκύσει ήδη τις απαραίτητες επενδύσεις ωστε από το φθινόπωρο να ξεκινήσουν κάποιες δοκιμαστικές πτήσεις με στόχο την εκτέλεση ενός κανονικού εμπορικού πτητικού προγράμματος από την άνοιξη του 2022 και μετά. Την ίδια στιγμή προχωρούν οι αδειοδοτήσεις για την ίδρυση υδατοδρομίων, καθώς τις τελευταίες ημέρες δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αποφάσεις για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης υδατοδρομίου στο Βόλο και στην περιοχή του λιμανιού του Ρεθύμνου. Κεφαλογιάννης: 

Σε λίγο καιρό ξεκινούν οι πτήσεις στο Ρέθυμνο.

 Σχολιάζοντας την αδειοδότηση του Ρεθύμνου, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης επεσήμανε πως τίθενται οι βάσεις για να αποκτήσει το Ρέθυμνο εναέριο μέσο μεταφοράς. «Επόμενο βήμα είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη λειτουργία του υδατοδρομίου, ώστε σε λίγο καιρό να ξεκινήσουν οι πτήσεις υδροπλάνων στην πόλη μας. Το Ρέθυμνο είναι μόνο η αρχή για την ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων σε όλη την Κρήτη, που θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού και στη διασύνδεσή του με τα υπόλοιπα νησιά και την ηπειρωτική χώρα. Ένα όραμα που υπηρετήσαμε με συνέπεια και επίπονη προσπάθεια, αρχίζει να υλοποιείται», σημείωσε. Παρά το …γκάζι βέβαια έως τώρα πλήρως αδειοδοτημένα παραμένουν τρία υδατοδρόμια αυτά της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, από τα οποία θα ξεκινήσουν οι πιλοτικές πτήσεις με βάση την Κέρκυρα. Γερμανική επένδυση Οπως εξηγεί στο «ethnos.gr» ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ένα ισχυρό γερμανικό fund επενδύει μέσω της εταιρείας AXIONAIR στη δημιουργία της αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων Grecian Air Seaplanes, η οποία θα αναλάβει το πτητικό έργο με υδροπλάνα. Να σημειωθεί ότι το γερμανικό fund έχει ήδη αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» επενδύοντας 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ενώ το αρχικό κεφάλαιο της αεροπορικής εταιρίας ανέρχεται σε 900.000 ευρώ και επιπροσθέτως οι Γερμανοί έχουν «κλειδώσει» κεφάλαια άλλων 2 εκατ. ευρώ για τα πρώτα υδροπλάνα. Αλλωστε οι πτήσεις με υδροπλάνα δεν είναι ο μοναδικός κλάδος που ενδιαφέρει τους νέους επενδυτές, οι οποίοι ήδη παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις μαρίνες προς ιδιωτικοποίηση, αλλά και τα φωτοβολταικά στη χώρα μας. Σε ό,τι αφορά τα υδροπλάνα, εφόσον όλα κυλήσουν βάσει προγράμματος, οι πρώτες πτήσεις προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο του 2021 και θα εκτελούνται μεταξύ Κέρκυρας, Παξών και Πατρών καλύπτοντας τρεις τομείς: Πτήσεις charter, δηλαδή με ναύλωση του υδροπλάνου. Πτήσεις γνωριμίας και εξοικείωσης με το μέσο των τοπικών παραγόντων, των επιχειρηματιών του τουρισμού, κλπ. Εκπαιδευτικές πτήσεις. Οι τελευταίες μάλιστα αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εταιρία δεδομένου ότι αν και τα πρωτα δρομολόγια θα γίνουν με Καναδούς και Αμερικανούς πιλότους, οι οποίοι διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία, η εταιρία σε δεύτερο στάδιο επιθυμεί να προσθέσει στο δυναμικό της πρώην πιλότους των πυροσβεστικών Canadair, οι οποίοι αν και συνταξιούχοι διατηρούν σε ισχύ το πτυχίο τους μέχρι τα 65 τους χρόνια έχοντας το προνόμιο να γνωρίζουν και τις ελληνικές θάλασσες όσο κανείς. Ωστόσο για να εκκινήσουν οι πολυαναμενόμενες πτήσεις με υδροπλάνα, προαπαιτούμενο είναι η αδειοδότηση της αεροπορικής εταιρίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποια θα της χορηγήσει το απαραίτητο πιστοποιητικό. Στόχος είναι η σχετική άδεια να έχει βγει έως τον Σεπτέμβριο, αλλά δεδομένου ότι για να γίνει αυτό κάθε εταιρία πρέπει να διαθέτει κατ΄ελάχιστον ένα πτητικό μέσο έτοιμο να πετάξει, η Grecian Air θα φέρει σύντομα το πρώτο από τα τρία υδροπλάνα που προγραμματίζει να δρομολογήσει και με αυτό θα εκτελεστούν οι πρώτες πιλοτικές πτήσεις εφόσον δοθεί η άδεια από την ΥΠΑ. 

Ακολούθως η εταιρία σχεδιάζει να ξεκινήσει και τις εμπορικές πτήσεις από την άνοιξη του 2022: «Το αργότερο έως τις αρχές του 2022 εκτιμούμε ότι θα έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια των Διαπόντιων Νησιών, δηλαδή στους Οθωνούς, την Ερείκουσα και το Μαθράκι, ενώ έως την άνοιξη θα έχουν δοθεί και οι άδειες για το σύνολο των Ιόνιων Νησιών (Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθος, Μεγανήσι) ώστε με τα ήδη αδειοδοτημένα να έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο 11 υδατοδρομίων, το οποίο θα κάνει την επένδυση βιώσιμη» εξηγεί ο κ. Γκόβας.

Παράλληλα αναμένεται και μία ακόμα σημαντική αδειοδότηση, αυτή που αφορά τη λίμνη των Ιωαννίνων, δρομολόγιο το οποίο είχε πολύ καλές επιδόσεις και στην τετραετία που είχαν λειτουργήσει τα υδροπλάνα στο παρελθόν καθώς ενδιαφέρει πολύ την τοπική κοινωνία της Κέρκυρας μεταξύ άλλων και για τη μετάβαση των κατοίκων της στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο των Ιωαννίνων. Ζήτημα ημερών είναι και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου στην Ιο, του πρώτου στις Κυκλάδες.  Η εταιρία εκτιμα ότι έως το τέλος του 2021 θα έχει φτάσει στην Ελλάδα και το δεύτερο υδροπλάνο, ενώ το τρίτο αναμένεται την άνοιξη του 2022 προκειμένου να δρομολογηθεί με την έναρξη των εμπορικών πτήσεων. Πτήσεις με τρία υδροπλάνα Οπως έχει ήδη ανακοινώσει η Grecian Air Seaplanes προγραμματίζει να ξεκινήσει τις πτήσεις της με 3 αμφίβια υδροπλάνα, 19 θέσεων, τα οποία προοδευτικά θα αυξάνονται προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες όλης της χώρας. Σύμφωνα με το στρατηγικό πλάνο, η εταιρεία θα διαθέτει μικτό στόλο, καθώς κάποια υδροπλάνα θα είναι ιδιόκτητα και κάποια μισθωμένα, με το κόστος αγοράς κάθε υδροπλάνου να ανέρχεται στα 7 εκατομμύρια δολάρια. Οι πτήσεις, όπως αναφερθηκε, θα ξεκινήσουν από το Ιόνιο, όπου βρίσκονται τα πρώτα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια και σταδιακά το πτητικό έργο της εταιρείας θα επεκτείνεται και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της χώρας, ακολουθώντας την πορεία αδειοδότησης των υδατοδρομίων στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στην Κρήτη, στο Βορειοανατολικό Αιγαίο, στις Σποράδες και στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Οι συνέργειες με την κρουαζιέρα αποτελούν ένα ακόμα μεγάλο κεφάλαιο, στο οποίο ποντάρει η εταιρία καθώς οι περιηγητικές πτήσεις είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στο εξωτερικό και η συντόμευση των χρόνων μπορεί να κάνει εφικτή μια επίσκεψη στους Παξούς ακόμα και για έναν τουρίστα κρουαζιέρας, ο οποίος θα έχει μόνο λίγες ώρες στη διάθεσή του επισκεπτόμενος την Κέρκυρα, όπως εξηγεί ο κ. Γκόβας. Οσο για τις τιμές, «οδηγό» φαίνεται ότι θα αποτελέσουν οι ναύλοι που ίσχυαν την τετραετία 2004 – 2008 με μία απόκλιση περίπου 10%. Ετσι, ένα ταξίδι μονής κατευθυνσης από την Κέρκυρα έως τους Παξούς με πτήση διάρκειας 15 λεπτων αναμένεται να κοστολογηθεί περίπου 50 ευρώ, ενώ αντίστοιχα η μετάβαση από την Κέρκυρα στα Γιάννενα θα κοστίζει περίπου 70 ευρώ και θα διαρκεί περί τα 40 λεπτά

Διαβάστε περισσότερα στο: https://www.kerkyrasimera.gr/archives/80938

Σχόλια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το "Νησί της Καλυψώς" σύμφωνα με ιστορικούς χάρτες βρίσκεται ΒΔ της Κέρκυρας (φωτογραφίες) diapontia.gr

Οθωνοί - Οτράντο: Δεν τα κατάφερε ο Σπύρος Χρυσικόπουλος.

Δρομολόγια πλοίων για τα Διαπόντια Νησιά. - diapontia.gr

Οι νέοι αντιδήμαρχοι του Δήμου Κεντρικής Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων.

Οθωνοί: Τρικουάζ νερά και 4,5 μήνες καλοκαίρι. Γιατί επιλέγουμε και φέτος να τους επισκεφθούμε.

ΟΧΙ στις ανεμογεννήτριες που θα αποτελειώσουν τα Διαπόντια Νησιά.

Νέο άρθρο της Daily Telegraph για τα "ακατοίκητα Διαπόντια Νησιά". - diapontia.gr

Από 1η Μαρτίου ξεκινά το ΒΑΜΟΣ. (Δρομολόγια και τιμές)

Επικοινωνία με τη σελίδα diapontia.gr